• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UCscore vs kreditbetyg?

Ines17

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Hej på er!
Blev lite paff nu när jag skaffade UC’s kreditkoll. Jag har 1% i kreditbetyg som jag kämpat mig till (och kämpar fortfarande neråt), men på kreditkolleb står det att jag har 0(!) i kreditscore?! Så hemsk ekonomi har jag inte... av det som är synligt på UC har jag 450000 i blanco fördelat på 2 lån (vilket jag iofs vet är ganska mycket), ett bolån på 900k som jag delar med min man, två kortkrediter på ca 30k (ej övertrasserade) och en inkomst på runt 450k om året. Varför i hela fridens namn har jag 0 i UC-score men 1% i riskprognos?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Hej på er!
Blev lite paff nu när jag skaffade UC’s kreditkoll. Jag har 1% i kreditbetyg som jag kämpat mig till (och kämpar fortfarande neråt), men på kreditkolleb står det att jag har 0(!) i kreditscore?! Så hemsk ekonomi har jag inte... av det som är synligt på UC har jag 450000 i blanco fördelat på 2 lån (vilket jag iofs vet är ganska mycket), ett bolån på 900k som jag delar med min man, två kortkrediter på ca 30k (ej övertrasserade) och en inkomst på runt 450k om året. Varför i hela fridens namn har jag 0 i UC-score men 1% i riskprognos?
Kanske UC score inte uppdaterats än. Brukar uppdateras i början av varje månad. Och kreditbetyget mellan 14-20 varje månad. Det som spelar roll är ändå kreditbetyget/riskprognosen. Det är det som bankerna ser.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp